سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من و اطرافم...
حجاب محدویت نیست.زیبایی زن با حجاب کامل میشه
جمعه 94 بهمن 30 :: 11:52 صبح ::  نویسنده : لیدا تقی پور

آثار کلمات بر قطرات آب.

سعی کنید قبل و بعد از آب خوردن کلمات و حرف های خوبی رو به زبون بیارید. تاثیر فوق العاده ای داره.(ادامه مطلب رو از دست ندید)

و همین طور واکنش آب به کلمات دستوری و...



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

جمعه 94 بهمن 30 :: 11:41 صبح ::  نویسنده : لیدا تقی پور

بسم الله الرحمن الرحیم

1.عوامل فلاح و رستگارى

 

خداى سبحان عامل فلاح و رستگارى و پیروزى و نجات انسان را سه چیز مى شمرد: قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَکَّى ، و ذکر اسم ربه فصلى مسلما رستگار مى‌شود کسى که خود را تزکیه کند و نام پروردگارش را به یاد آورد و نماز بخواند.1

 

2.نجات از شعله‌هاى نوزده گانه آتش

 

 

عبدالله بن مسعود گوید: هر که خواهد از شعله‌هاى نوزده گانه آتش دوزخ نجات یابد، بسم الله الرحمن الرحیم گوید، زیرا بسم الله الرحمن الرحیم نوزده حرف است و خداوند تعالى هر حرفى را سپرى در برابر یکى از آن شعله ها قرار مى دهد.2

 

3.آغاز هر کار با نام خدا

 

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر امر خطیرى اگر با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نشود، آن امر ناقص و ناتمام خواهد ماند.3

 

4.جواز بهشت

 

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هیچ کس به بهشت در نیاید مگر با جواز بسم الله الرحمن الرحیم به این گونه :

بسم الله الرحمن الرحیم این نوشته‌اى است از سوى خداوند ویژه فلان پسر فلان ، او را در بهشت به جایگاه بلندى وارد سازید که شاخه هاى میوه آن آویخته و نزدیک و در دسترس ‍ باشد.4

 

5.اسم اعظم خداوند

 

 

امام رضا علیه السلام فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم به اسم اعظم (خداوند) از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیکتر است .5

 

6.معنى بسم

 

 

على بن حسن بن فضال به نقل از پدرش مى گوید: از حضرت امام رضا علیه السلام تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم را پرسیدم .

حضرت فرمود: گوینده که مى گوید: بسم معنایش این است که : سمه‌اى از سمه‌هاى خداى را که همان عبادت است بر خود مى‌گذارم . گفت : عرض ‍ کردم : سمه چیست ؟ فرمود: یعنى علامت و نشانه .6

 

7.تفسیر بسم الله

 

 

حضرت امام حسن عسکرى علیه السلام در تفسیر " بسم الله الرحمن الرحیم " فرموده است : اوست خدایى که تمام آفریدگان در مواقع نیازمندى ها و گرفتارى ها و شداید به هنگام قطع امید و گسستن اسباب از همه آنان که پایین از او، و غیر اویند، او را معبود خویش گرفته و به نیایش وى آهنگ مى کنند و مى گویند: بسم الله الرحمن الرحیم یعنى در تمام امور و کارهایم از خدایى که عبادت و پرستش تنها شایسته و سزاوار اوست ، کمک و یارى مى طلبم خدایى که چون دست فریادرس خواهى به سویش گشوده گردد، به فریاد رسد. ذات مقدسى که چون (از سر صدق ) خوانده شود اجابت فرماید.7

 

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 بهمن 29 :: 12:14 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 بهمن 29 :: 12:10 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

کانی‌ها در آغاز به همان صورت که از پوسته زمین به دست می‌آمدند، به کار می‌رفتند. برخی از این کانی‌ها که بلورهای ظریف و پایدار در برابر فرسایش داشتند، پس از صیقل کاری و تراش خوردن، به عنوان آرایش به کار می‌رفتند. به این کانی‌ها، سنگ‌های قیمتی یا جواهر می‌گوییم. الماس، فیروزه، یاقوت کبود، زمرد، زبرجد، لعل، چشم گربه، عقیق، مروارید و دُرّ کوهی از مهم‌ترین کانی‌های گران‌بها هستند.

 

کانی، ماده‌ایی است طبیعی، جامد و غیر آلی که در ترکیب سنگ‌های پوسته زمین یافت می‌شود و دارای فرمول شیمیایی و ساختمان اتمی مشخص است. برخی کانی‌ها از یک عنصر خالص و بسیاری از آن‌ها از دو یا چند عنصر درست‌شده‌اند. واژه کانی از واژه فارسی کان گرفته شده است که به آن سنگ معدن نیز گفته می‌شود.

 

کانی به ماده‌ای می گویند که به طور طبیعی از معدن (کان) به دست می‌آید و معدن بخشی از پوسته زمین است که در آن به اندازه چشم‌گیری، کانی یافت می‌شود. موادی مانند شیشه، چینی، آلیاژهای گوناگون که انسان آن‌ها را ساخته است و موادی مانند مروارید، صدف، استخوان، عاج و بسیاری دیگر که جانداران می‌سازند، کانی نیستند. کانی‌ها از نظر فیزیکی و شیمیایی اجسام طبیعی و همگن هستند که تقریباً منحصراً به صورت بلور و یا لااقل توده بلورین حاوی ذرات ظریف و ریز تا درشت تشکیل می‌گردند.

 

با توجه به همگن بودن شیمیایی کانی‌ها، ترکیب آن‌ها را می‌توان به وسیله فرمول نشان داد. برای معرفی کانی‌ها علاوه بر فرمول آن‌ها، تمام خواص فیزیکی مانند خواص نورانی، الکتریکی، مقاومت، سختی و بالاخره خاصیت بلورشناسی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اساس مطالعه این خواص موضوع کانی‌شناسی عمومی را تشکیل می‌دهد.

 

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 بهمن 29 :: 11:39 صبح ::  نویسنده : لیدا تقی پور

اینگونه مولدها در مناطقی که دارای آب جاری فراوان باشند بکار گرفته می گردد. متناسب با میزان آب جاری رودخانه در طول سال و حداقل و حداکثر دبی آب رودخانه ، سدی بر روی رودخانه احداث می گردد و این سد توسط مجاری خاصی آب را از توربین عبور می دهد و محور آن را به گردش در می آورد . این محور گردان به نوبه خود ژنراتوری را که با آن کوپله است به چرخش در می آورد و بدین ترتیب جریان الکتریسیته تولید می شود.
ظرفیت قابل بهره برداری لز تیرو گاههای آبی علاوه بر عامل نگهداری صحیح ، تابعی از میزان دبی رودخانه می باشد که آنهم متاثر از میزان ریزش باران است . ارتفاع موثر نیز عامل غیر قابل انکاری در این زمینه به شمار می آید . ظرفیت نیروگاههای آبی را سریعاٌٍ – که از چند دقیقه تجاوز نمی کند – می توان در اختیار شبکه قرار داد، در حالیکه این امر در مورد نیروگاههای حرارتی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد .
از این نیروگاهها با توجه به میزان قدرت و انرژی قابل تولید و لزوم یا عدم لزوم و چگونگی کنترل آب برای مصارف کشاورزی ، صنعتی و شهری ، به عنوان مولد یکی از بارهای پایه ، میانی و یا پیک استفاده می گردد.
هزینه احداث اینگونه نیروگاهها در حدود هزار تا هزار و پانصد دلار به ازاء هر کیلو وات قدرت نصب شده می باشد ، لیکن به لحاظ ناچیز بودن هزینه های بهره برداری و نگهداری و تعمیرات ، هزینه تولید هر کیلو وات ساعت انرژی در این نوع نیروگاهها نصف هزینه تولید همین مقدار انرژی در نیروگاههای بخاری است .( با احتساب کلیه هزینه های تولید همچون هزینه استهلاک ، سود ، سوخت ، دستمزد و تعمیرات و ... )


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

سه شنبه 94 بهمن 27 :: 6:42 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

کمبود آب شامل تنش آب، کم آبی و بحران آب است. مفهوم تنش آب نسبتاً جدید است. تنش آب مشکل در یافتن منابع آب شیرین برای استفاده است، که علت آن تخلیه منابع است. بحران آب وضعیتی است که در آن آب قابل آشامیدن و غیر آلوده در یک منطقه کمتر از تقاضای آن است.

بحران آب

هنگامی که به اندازه کافی آب آشامیدنی مورد نیازوجود ندارد، خطر بحران آب حس می‌شود. با توجه به اینکه این مساله یک نگرانی جهانی است، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های جهانی مناطق گوناگونی را، مناطق دچار بحران آب در نظر می‌گیرند. دیگر سازمانها مانند سازمان غذا و کشاورزی، استدلال می‌کنند که هیچ بحران آبی در این مکان‌ها وجود ندارد، اما که باید گامهایی برای جلوگیری از بروز چنین بحرانی برداشته شود.

نشانه‌ها

چندین نشانه اصلی برای بحران آب وجود دارد.

بیماری‌های ساری از راه آب و نبود آب بهداشتی لوله کشی یکی از علل عمده مرگ و میر در سراسر جهان هستند. برای کودکان زیر پنج سال، بیماری‌های ساری از راه آب علت اصلی مرگ و میر است. در هر زمان، نیمی از تخت‌های بیمارستان در جهان توسط بیماران مبتلا به بیماری‌های ساری از راه آب اشغال شده است. به گفته بانک جهانی، 88 درصد از تمام بیماری‌های ساری از راه آب توسط آب آشامیدنی ناسالم، نبود بهداشت و بهداشت نامناسب ایجاد می‌شود. آب توازن شکننده اساسی برای تامین آب سالم است، اما عوامل قابل کنترل مانند مدیریت و توزیع منابع آب خود سهم بیشتری در کمبود آب دارند.

گزارش سازمان ملل متحد 2006 که بر مسائل مربوط به حکومت به عنوان هسته اصلی بحران آب متمرکز است، می‌گوید: "آب به اندازه کافی برای همه وجود دارد" و "کمی آب اغلب به دلیل مدیریت نادرست، فساد، نبود نهادهای مناسب، سستی بوروکراتیک و کمبود سرمایه‌گذاری هم در ظرفیت انسانی و هم در زیرساخت‌های فیزیکی است ". داده‌های رسمی همچنین نشان می‌دهند ارتباط روشن بین دسترسی به آب سالم و نسبت تولید ناخالص داخلی به درآمد سرانه وجود دارد.

نتیجه تصویری برای آب



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

سه شنبه 94 بهمن 27 :: 6:34 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

هویج نیز از جمله میوه‌های خنک است.
از جمله ویتامین‌های هویج می‌توان به A,B,C، D اشاره کرد.
از املاح معدنی هویج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آهن، پتاسیم، سدیم، فسفر، مس، منیزیم، منگنز، کلسیم، گوگرد.
هویج نیز دارای فواید درمانی فراوانی است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
از مهم‌ترین آثار هویج می‌توان به تقویت بینایی اشاره کرد.
هویچ در پیشگیری از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان‌ها نیز تاثیر قابل توجهی دارد.
هویج در افزایش هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون تلاش فراوانی نموده، کلسترول خون را کاهش، خون را تصفیه و از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌نماید.
هویج اشتها را نیز تحریک کرده وانرژی از دست رفته بدن را تامین می‌نماید؛ در سوخت وساز بدن نیز سهم بسزایی دارد.
هویج کبد را شستشو داده و بیماری‌های پوستی ناشی از اختلال‌های کبدی را درمان می‌نماید.
تب را کاهش می‌دهد.
از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.
هویج از ابتلا به بیماری‌های کبدی، صفرایی و سنگ کلیه جلوگیری می‌نماید و در درمان قونج و آپاندیس بسیار مفید است.
برای درمان چاقی و کاهش وزن، همه روزه هویج همراه غذا بخورید و برای درمان لاغری و افزایش وزن، آب هویج را به همراه صبحانه بخورید.

هویج در درمان بیماری‌هایی چون نفخ و زخم معده، عفونت‌های روده ای، سل، ذات الریه ودردهای برگرفته از آرتروز و نقرس خود نمایی می‌کنند.

در نهایت نیز هویج پوست را نرم وشاداب کرده و از پیری و چین و چروک پوست پیشگیری می‌کند.
برای تنگی نفس مفید و درد سینه وگلو را تسکین می‌دهد.
لوزالمعده راتقویت، دردهای معده را تسکین و سوء هاضمه را درمان می‌نماید.
هویج سینه را نرم، پوست را ترمیم و بیماری‌هایی نظیر آسم، بواسیر، زردی، سل، یبوست و یرقان را بهبود می‌بخشد.
آب هویج برای قلب مفید است و اعصاب را آرام می‌نماید.

نتیجه تصویری برای آثار هویج




موضوع مطلب :
پنج شنبه 94 بهمن 15 :: 12:2 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

هشت موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن، که شما هیچ گاه آنان را نمی دانستید. بله،همگی ما می دانیم که انیشتن این  فرمول [e=mc2] را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیز های کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم،خودتان را بااین هشت مورد،شگفت زده کنید!

1 - اوبا سر بزرگ متولد شد

وقتی انیشتن به دنیا آمد او خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی که مادر وی تصور می کرد، فرزندش ناقص است،اما او بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

2 - حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود، نبود

مطمئنا انیشتن می توانسته کتابهای مملو از فرمول و قوانین را حفظ کند،اما برای به یاد آوری چیز های معمولی واقعا حافظه ضعیفی داشته است. او یکی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود و عذر و بهانه اش برای این فراموشکاری، مختص دانستن آن [تولد ]برای بچه های کوچک بود.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 بهمن 15 :: 11:56 صبح ::  نویسنده : لیدا تقی پور

دید کلی

باد یکی از مظاهر انرژی خورشیدی و همان هوای متحرک است و پیوسته جزء کوچکی از تابش خورشید که از خارج به اتمسفر می‌رسد، به انرژی باد تبدیل می‌شود. گرم شدن زمین و جو آن بطور نامساوی سبب تولید جریانهای همرفت (جابجایی) می‌شود و نیز حرکت نسبی جو نسبت به زمین سبب تولید باد است.

با توجه به اینکه مواد قابل احتراق فسیلی در زمین رو به کاهش است، اخیرا پیشرفتهای زیادی در مورد استفاده از انرژی باد حاصل شده است. انرژی باد اغلب در دسترس بوده و هیچ نوع آلودگی بر جای نمی‌گذارد و می‌تواند از نظر اقتصادی نیز در دراز مدت قابل مقایسه با سایر منابع انرژی شود. در سالهای اخیر کوشش فراوانی برای استفاده از انرژی باد بکار رفته و تولید انرژی از باد با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در ابعاد بزرگ لازم و ضروری جلوه کرده است.



تصویر





تاریخچه

احتمالا نخستین ماشین بادی به توسط ایرانیان باستان ساخته شده است و یونانیان برای خرد کردن دانه‌ها و مصریها ، رومی‌ها و چینی‌ها برای قایقرانی و آبیاری از انرژی باد استفاده کرده‌اند. بعدها استفاده ار توربینهای بادی با محور قائم سراسر کشورهای اسلامی معمول شده و سپس دستگاههای بادی با محور قائم با میله‌های چوبی توسعه یافت و امروزه نیز ممکن است در برخی از کشورهای خاورمیانه چنین دستگاههایی یافت شوند.

در قرن 13 این نوع توربینها به توسط سربازان صلیبی به اروپا برده شد و هلندیها فعالیت زیادی در توسعه دستگاههای بادی مبذول داشتند، بطوری که در اواسط قرن نوزدهم در حدوود 9 هزاز ماشین بادی به منظورهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در زمان انقلاب صنعتی در اروپا استقاده از ماشینهای بادی رو به کاهش گذاشت. استفاده از انرژی باد در ایالات متحده از سال 1854 شروع شد. از این ماشینها بیشتر برای بالا کشیدن آب از چاههای آب و بعدها برای تولید الکتریسیته استفاده شد.

بزرگترین ماشین بادی در زمان جنگ جهانی دوم توسط آمریکائیها ساخته شد. در شوروی سابق در سال 1931 ماشینی بادی با محور افقی بکار انداختند که انتظار می‌رفت 100 کیلو وات برق به شبکه بدهد. ارتفاع برج 23 متر و قطر پره‌ها 30.5 متر بود.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 بهمن 15 :: 11:51 صبح ::  نویسنده : لیدا تقی پور

سرطان که در ایران سومین عامل مرگ و میر پس از تصادفات و بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود، زمانی یک بیماری لاعلاج بود.
امروزه به لطف دستاوردهای علمی و فناورانه، شیوه های جدیدی برای تشخیص زودهنگام سرطان کشف شده است که شانس بهبودی کامل را افزایش می دهد. به واسطه انجام معاینات منظم توسط خود فرد، معاینات منظم توسط پزشک و همچنین آزمون های غربالگری می توان برخی از سرطان ها را پیش از آنکه در بدن علائمی ایجاد کنند، تشخیص داد.
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان در روزهای هشتم تا 15بهمن ماه، به خبرنگار علمی ایرنا گفت: حوادث جاده ای، بیماری های قلبی و سرطان ها به ترتیب سه عامل مرگ و میر در کشور محسوب می شوند و از میان انواع بیماری های انسان، سرطان یکی از دشوارترین و پرهزینه ترین بیماری ها است.

**7 سال زمان برای سرطانی شدن سلول
دکتر ناصر پارسا درباره بیماری سرطان توضیح داد: تولید سلول سرطانی نتیجه نبود ارتباطات بیولوژیکی و بیوشیمیایی صحیح در سطح مولکولی است و از زمانی که اولین موتاسیون ژنتیکی در سلول نورمال اتفاق می افتد تا زمانی که این سلول سرطانی شود 5 تا 7 سال طول می کشد.
پارسا یادآور شد: اساس تولید همه سرطان ها از تغییرات ژنتیکی در سلول آغاز می شود، اما تنها 8 درصد سرطان ها وراثتی است و حدود 92 درصد از عوامل سرطان منشا محیطی دارد.
پژوهشگر ارشد و سرطان شناس در موسسه ملی بهداشت - وزارت بهداشت واشنگتن اظهار کرد: سرطان یک نوع بیماری نیست در واقع بیش از 200 نوع بیماری است، قدمت سرطان روی کره زمین پنج هزار سال است و هرچه جمعیت افزایش می یابد و محیط آلوده تر می شود ابتلا به این بیماری افزایش پیدا می کند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :