سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من و اطرافم...
حجاب محدویت نیست.زیبایی زن با حجاب کامل میشه
سه شنبه 94 دی 29 :: 7:5 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

الکتریسیته چیست؟

الکتریسیته در همه جای زندگی ما دیده می شود، الکتریسیته خانه ها را روشن می کند ، غذای ما را می پزد ، نیروی لازم برای کامپیوتر ، تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیکی را تامین می کند. الکتریسیته ی باتری ها ، چراغ قوه را در تاریکی روشن می کند و ماشین ما را به حرکت در می آورد.

می توانید کاری کنید تا بفهمید الکتریسیته تا چه اندازه مهم است. به سمت مدرسه یا خانه خود بروید و وسایل و ماشین های مختلفی که از الکتریسیته استفاده می کنند را بنویسید . از تعداد زیاد چیزهایی که ما هر روزه استفاده می کنیم و به الکتریسیته وابسته است متعجب خواهید شد

 

 

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 دی 17 :: 6:59 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

وزیر صنعت با بیان اینکه کشور در زمینه‌های مختلف قابلیت و توانمندی‌های لازم را برای حرکت به سمت کیفیت دارد، گفت: در بخش علم نانو در جهان از مقام پنجاهم به جایگاه هفتم رسیده‌ایم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در پنجمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشوربا اشاره به اینکه کیفیت یک امر نسبی است و منظور از آن حرکت به سمت تعالی است، اظهارداشت:اگر بخواهیم در مسائل اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و اخلاق به درجه کیفیت برسیم، باید از تمام ظرفیت‌‌های خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف قابلیت و توانمندی های لازم را برای حرکت به سمت کیفیت داریم و باید برای تحقق این امر سرعت خود را افزایش دهیم، افزود: درسال های نخست پیروزی شکوهمند اسلامی در بخش علم نانو در جهان مقام پنجاهم را داشتیم و امروز با تلاش متخصصان و دانشمندان کشور در جایگاه هفتم جهان قرار داریم؛ بنابراین ما می توانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی های لازم برای ارتقاء سطح کیفی در تمام بخش ها برخوردار شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه کیفیت در جامعه جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما شاهدیم در نیم قرن گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه حاصل شده، گفت: چرا به خودمان فکر نمی کنیم که چه عواملی سبب شده در بخش برترین های کیفیت عقب ماندگی‌هایی داشته باشیم و امروز از روند پیشرفت و دستیابی به کیفیت در جهان عقب‌مانده باشیم، دنیا در حال پیشرفت و حرکت است و ما نیز در زمینه‌های مختلف قابلیت‌های لازم را داریم.

نعمت زاده گفت: گرچه از 5 سال گذشته تقدیر از بانیان کیفیت آغاز شده است، اما باید تلاش کنیم در تمام زمینه‌های زندگی کیفیت را لحاظ کنیم.

وی افزود: کیفیت بر خلاف استاندارد که حداقلی از مطلوبیت کالا را در نظر دارد، به طور مستمر به سمت تعالی و بهتر شدن در حرکت است.

همچنین در این مراسم سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی هدف انبیاء در مدرسه الهی را پرورش انسان های کیفی دانست و اظهار کرد: مهمترین هدف در این عالم تربیت انسان در کمال علم گسترش قسم و عدالت در کره خاکی است و این هدف انبیاء الهی است و ما باید با این شاخص خود را ارزیابی کنیم.

علی آزاد مدیرعامل سیما چوب نیز در این جشنواره که جایزه کیفیت را دریافت کرده بود، گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی را فراهم می آورد که کارشناسان و فارغ التحصیلان جوان کشور امکان الگوبرداری از این برگزیدگان را داشته باشند و همین امر زمینه ساز شرایطی مناسب جهت الگوبرداری جوانان ایران از تلاشگران خدمت‌گزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در جشنواره کیفیت امسال از 317 شرکت رقابت کننده، 40 شرکت حائز مقام شدند و این شرکت که از سال 1346 تأسیس شده، هم‌اکنون در زمینه صنایع چوب، فلز پلاستیک و الکترونیک فعالیت دارد.

همچنین در این دوره از جشنواره، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان چهره ماندگار کیفیت سال 1394 انتخاب و تندیس کیفیت و لوح سپاس به او تقدیم شد.

 

منبع:

http://vista.ir/news/26360650/ایران-در-علم-نانو-به-جایگاه-هفتم-جهان-رسید

 




موضوع مطلب :

 

همدان - مدیرکل بهزیستی استان همدان بابیان اینکه دید علمی حل مشکلات معلولان را آسان‌تر می کند، گفت: دوره شکوفایی معلولان فرارسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سوری ظهر سه‌شنبه در کارگاه آموزشی توانمندسازی سمن های حوزه افراد دارای معلولیت و ترویج حقوق معلولین گفت: در مباحث توان‌بخشی اصل و هدف سازمان باید براصول اساسی استوار باشد.

سوری با تاکید بر اینکه از کمترین تا بیشترین فعالیت باید براین اصول استوار باشند، گفت: توانمندسازی فرایندی همه جانبه و هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف سازمان ستاد توانمندسازی فعال‌شده است، گفت: سازمان بهزیستی فرایندهای مختلفی را پوشش می دهد و برای توانمندسازی مددجویان طرح پروژه نویسی و مستندسازی به‌عنوان یکی از اصول محوری تعریف‌شده است.

سوری بابیان اینکه بخش‌نامه‌ای که نوشته می‌شود درصدد پایش ها و نظارت‌های عملیاتی است، گفت: اگر 60 درصد برنامه‌ای نیز اجرا شود خوب است.

وی گفت: امروز با خروج تعداد کمی مددجو از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی تعداد بیشتری اضافه خواهد شد بنابراین باید در پایش ها و نظارت‌ها تغییر ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه در ابتدای هر کاری برای تغییر در فرد یا ساختار موضوعی مقاومت صورت می‌گیرد، گفت: در سازمان بهزیستی نیز درگذار از مددکاری سنتی به علمی مقاومت‌هایی دیده می شود.

وی بابیان اینکه مستندسازی یک سنت است، گفت: یکی از تفاوت‌های کشورهای توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته دید علمی آن هاست.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه انسان همیشه در پیچ و تاب مسایل است و الماس در خراش جلا پیدامی کند، گفت: انسان در تلاش مقاوم می‌شود.

سوری با تاکید بر اینکه در پیش برنامه‌نویسی برای مستندسازی باید تلاش کرد، گفت: فرصت‌های ایجادشده در کشور طلایی است و خدمات ارایه شده مردمی و کارآمدتر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بابیان اینکه تمام ایرادهای کار به یک بخش وارد نیست و تا وقتی طلبکارانه کار نکنیم مشکلات حل نمی‌شود، گفت: تا وقتی انتقادی و بادید باز کارنکنیم مشکلات وجود دارند.

وی اضافه کرد: در دهه اخیر تحولاتی در حوزه بهزیستی صورت گرفته اما همچنان بازدهی کم است و به طور خاص برای توانمندسازی مددجویان کم‌کاری شده است.

سوری طرح پروژه و مستندسازی را برای مسئولان حاضر و آیندگان سازمان بهزیستی از اصول اساسی برشمرد و گفت: با انجام مستندسازی درصددیم با پایش‌ها و نظارت‌هایمان برنامه‌ها را در حد امکان اجرایی کنیم.

 

منبع:

http://vista.ir/news/26324145/دید-علمی-حل-مشکلات-معلولان-را-آسان‌تر-می-کند

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 94 دی 15 :: 10:20 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

سایت تحلیلی خبری مسیرآنلاین:

علی زرافشان درباره حذف پیش دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به استقرار ساختار 6-3-3 به طور طبیعی وقتی پایه دوازدهم مستقر شود پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.
وی در مورد تغییر شیوه جذب دانشجو بعد از  حذف پیش دانشگاهی، تصریح کرد: با توجه به مصوبه امسال شورای اصل کنکور، 25 درصد نمرات امتحانی در سوابق تحصیلی تاثیر گذار است و همچنن برای آزمون سراسری 95،  پنج درصد نمرات پیش دانشگاهی تاثیرگذار خواهد بود که امسال با تاثیر مثبت و سال دیگر با تاثیر منفی است.
وی ادامه داد: با استقرار این ساختار،در سال تحصیلی 95 پیش‌دانشگاهی حذف، و دوره متوسط سه ساله خواهد شد که نمرات پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی به عنوان سابقه تحصیلی محسوب می‌شوند.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه نمرات پایه دوم و سوم  متوسطه یعنی پایه‌های  11 و  12 به عنوان سابقه تحصیلی خواهند بود، مطرح کرد:  این طرح در ورود دانش‌آموزان به دانشگاه تاثیرگذار خواهند بود.
زرافشان  هدف از اجرای این طرح را میزان افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در روند جذب دانشجویان در کنکور سال آتی دانست و خاطرنشان کرد: در واقع بعد از اولین سال استمرار پایه دوم، ایجاد سابقه تحصیلی پایه دوم متوسطه یعنی پایه 11 را شروع خواهیم کرد.
وی به موضوع اجرای قانون حذف کنکور اشاره کرد و ادامه داد: این قانون در سال 86 مطرح شد که مجلس شورای اسلامی سال 92 آن را اصلاح کرد و بر اساس قانون کنونی که ملاک عمل هست یک تکلیف برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده است که طی پنج سال 85 درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شود./میزان

منبع:

 




موضوع مطلب :

موشک3

 

در هفته‌ای که گذشت اسپیس ایکس به آنچه که در پی آن بود، رسید و موفق شد برای اولین بار موشک فالکون 9 را با موفقیت روی زمین بنشاند. اسپیس ایکس معتقد است که استفاده از موشک‌های چند بار مصرف هزینه‌ی سفرهای فضایی را کاهش ‌می‌دهد، اما این کاهش هزینه به چه اندازه است؟ با زومیت همراه باشید

در هفته‌ای که گذشت، اسپیس ایکس برای اولین بار موفق شد تا موشک فالکون 9 خود را با موفقیت پس از پرتاب و قرار دادن 11 ماهواره در مدار، روی زمین بنشاند. ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل اسپیس ایکس، سودای سفر به مریخ و کلونی سازی در سیاره‌ی سرخ را در سر می‌پروراند و استفاده از موشک‌های چند بار مصرف راهی است که با استفاده از آن می‌توان هزینه‌ی سفرهای فضایی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. اما استفاده از موشک‌های چند بار مصرف تا چه اندازه می‌تواند در میزان هزینه‌ی سفرهای فضایی تاثیر گذار باشد؟

همانطور که اشاره کردیم، اسپیس ایکس، استفاده از موشک‌های چند بار مصرف را به عنوان راه‌حلی برای کاهش هزینه‌ی سفرهای فضایی انجام شده توسط شرکت‌های خصوص فعال در این حوزه ارائه کرده است. در حال حاضر شرکت‌هایی که در حوزه‌ی تحقیقات فضایی فعالیت می‌کنند، سالیانه چند صد میلیون دلار برای ساخت موشک‌ها هزینه صرف می‌کنند که پس از پرتاب دیگر نمی‌توان از آن‌ موشک‌ها استفاده کرد. برای درک بهتر این موضوع باید بدانیم که ساخت هر دستگاه فالکون 9 بیش از 60 میلیون دلار و تامین سوخت مورد استفاده در این موشک برای هر پرتاب نیز 200?000 دلار روی دست اسپیس ایکس می‌گذارد. ایلان ماسک با ارائه‌ی این آمار مدعی شده که استفاده از موشک‌های چند بار مصرف می‌توان در طولانی مدت هزینه‌های صرف شده توسط کمپانی‌هایی نظیر اسپیس ایکس را به مراتب کاهش دهد. به بیان بهتر پس از ساخت موشک و پرتاب آن برای اولین بار، تنها کافی است تا موشک سوخت گیری کرده و پس از آن آماده پرتاب دوباره است.

اما فرآیند دوباره به همین سادگی نیست. متخصصان اسپیس ایکس پس از بازگشت موشک باید از این موضوع که آیا فالکون 9 قابلیت پرتاب مجدد را دارا است، آگاه شوند. موشک اسپیس ایکس در طول پرواز خود تغییرات شدید دما را تجربه می‌کند. همچنین باید به فشارها و لرزش‌های وارد شده از طرف جریان‌های بادی اشاره کرد که در طول پرواز وارد این موشک می‌شوند. همه‌ی این موارد باعث می‌شود تا موشک پس از نشست در زمین نیاز به کنترل و حتی تعمیر در برخی از قطعات داشته باشد. باز کردن موتور موشک و انجام تعمیرات روی آن خود یک فرآیند هزینه‌بر و همچنین طولانی است. در صورتی که پروسه در تمام پرتاب‌ها نیاز باشد، پس اسپیس ایکس قادر نیست تا بصورت مداوم موشک‌های خود را پس از هر بار نشست مورد استفاده قرار دهد.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

هوا

 

چین نیز مانند ایران از مشکلی به نام آلودگی هوا رنج می‌برد که علت اصلی آن نشر کربن دی‌اکسید در هوا است. هر چند دولت چین وعده داده که این مشکل را حل خواهد کرد اما موسسات محلی قبل از دولت استفاده از روشی عجیب را شروع کرده‌اند. در این روش مه غلیظی از طریق دستگاهی توپ مانندی به درون هوا شلیک می‌شود.

موسسات محلی در چین با استفاده از روشی عجیب سعی دارند تا بر مشکل آلودگی هوا که گریبان‌گیر این کشور شده، غلبه کنند. در این روش می غلیظی به سمت نواحی ساختمانی و صنعتی شلیک می‌شود. این دستگاه که توسط شرکت تولید کننده‌ی ابزار ایمنی معدن ساخته شده، ابتدا برای حل مشکلات تنفسی کارکنان معدن در نظر گرفته شده بود اما از سال 2013 این شرکت ابعاد دستگاه خود را گسترش داده و آن را سازمان‌های دولتی به عنوان وسیله‌ای برای رفع آلودگی هوا معرفی کرده است.

این توپ‌ها مایعات را به قطرات بسیار ریز تبدیل کرده و در هوا پخش می‌کنند. این قطرات پس از برخورد با ذرات آلودگی آن‌ها را جمع کرده و همانند باران به زمین باز می‌گردند. بنابر گفته‌ی شرکت سازنده این دستگاه می‌تواند ذراتی با بزرگی بیشتر از 10 میکرون را جمع‌آوری کند. هر چند این مقدار برای رفع تمامی آلودگی کافی نیست، اما تغییرات ایجاد شده توسط آن چشمگیر خواهند بود.

این دستگاه در دو نسخه‌ی ایستا و قابل حمل در قیمت‌های 12 هزار 400 و 92 هزار و 700 دلار به به فروش می‌رسد. این دستگاه با اقبال خوبی روبرو شده است و شهرداری‌ها در شهرهای مختلف چین سفارشات خود برای خرید آن را ارسال کرده‌اند.

این توپ‌ها می‌تواند ذرات مایع را تا ارتفاع 60 و مسافت 100 متر شلیک می‌کنند و قابل حمل بودن آن نیز باعث می‌شود تا بتوان آن را به مناطق مختلف شهر انتقال داد. هر چند این روش، راه‌حل نهایی برای رفع مشکل آلودگی نیست، اما می‌تواند فرصت کوچکی را در اختیار دولت چین قرار دهد.

 

منبع:

 

http://vista.ir/news/26118326/استفاده-از-روشی-عجیب-برای-رفع-آلودگی-هوا-در-چین




موضوع مطلب :

استخوانمحققان فرانسوی موفق به تولید فومی تزریقی شده اند که می تواند تاثیر چشمگیری در درمان پوکی استخوان داشته باشد. 

در طی سال های اخیر، پزشکان همواره از فسفات کلسیم تزریقی به عنوان جایگزینی برای استخوان ها در عمل های جراحی استفاده می کردند. جراحان با استفاده از این مواد زیستی می توانند استخوان های آسیب دیده را ترمیم و یا استحکام آنها را در برابر ضربات و فشارهای وارده بیشتر کنند.

 حال پژوهشگران دانشگاه نانت فرانسه به فرمول جدیدی دست یافته اند که از روش ماکرو متخلخل به جای میکرو متخلخل برای ترمیم استخوان ها استفاده می شود و با استفاده از یک سرنگ می توان ماده مورد نظر را به داخل استخوان تزریق کرد.

 در این روش، بیماران نه تنها درد و یا ناراحتی را احساس نخواهند کرد بلکه خطرات و ریسک های ناشی از جراحی های سنگین نیز به طور کامل از بین خواهد رفت.

 جادویی که در این روش بکار رفته، استفاده از هیدروژل پیشرفته ایست که با تولید حباب های هوا، فوم تولید می کند. بدین صورت که زمانی که هیدروژل با فسفات کلسیم ترکیب می شود، فوم جدید تولید می شود که می تواند در ترمیم بافت های انعطاف پذیر و اسفنجی که در بدن بیماران مبتلا به بیماری پوکی استخوان وجود دارد، موثر باشد.

 پیر ویس که رهبری این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، در این خصوص عنوان کرد:"روش ابداعی ما، بسیار ساده بوده و بدون شک می تواند نتایج خوب و مطلوبی را در درمان مربوط به استخوان ها و بویژه پوکی استخوان به دنبال داشته باشد. آزمایشات اولیه این روش، موفقیت آمیز بوده و برای اثربخشی بیشتر آن می بایست آن را بر روی مدل های حیوانی نیز مورد آزمایش و بررسی قرار دهیم."

 بر اساس آزمایش هایی که بر روی خرگوش ها صورت گرفته است این فوم موجب شکل گیری استخوان جدیدی در بدن این حیوانات شده و هیچگونه اثر سمی و خطرناکی را از خود بر جای نگذاشته است.

ادواردو سیز، از محققان دانشکده Imperial لندن در ادامه خاطرنشان کرد:"در حال حاضر، گروه های تحقیقاتی متعددی در حال کار بر روی این روش هستند و اگر تمامی مراحل مطابق با آنچه که ما در سر داریم پیش برود، می تواند روش های جدیدی را در درمان بیماری های مربوط به استخوان ها پیش روی پزشکان قرار دهد."

 

منبع:

 

http://techshot.ir/medicine/720/92347#Pos

 

 




موضوع مطلب :
جمعه 94 دی 4 :: 11:43 عصر ::  نویسنده : لیدا تقی پور

این‌که الگوی مصرف مردم ایران در بخش‌های مختلف، الگویی غیربهینه و سرشار از ناکارآمدی است، تقریبا مورد وفاق همه ما قرار دارد و کسی در این مساله تردید به خود راه نمی‌دهد؛ اما این‌که چنین الگوی غیربهینه را چگونه می‌توان اصلاح کرد و اصولا الگوی مطلوب چیست، محل اختلاف نظر فراوان است. در این میان، آنچه از رسانه‌ها و مطبوعات برمی‌آید ارائه الگوها و راهکارهای صحیح و اصولی مصرف در بخش‌های مختلف است که می‌تواند در برخی حوزه‌ها راهگشا باشد. مقاله حاضر نیز در همین راستا به ارائه برخی راهکارها در زمینه اصلاح الگوی مصرف می‌پردازد.
صرفه‌جویی در لغت به معنی اندازه نگه داشتن در خرج یا منابع است که در مقابل آن اسراف به معنی از حد میانه خارج شدن و تبذیر به معنی بیهوده خرج کردن است.
در حقیقت صرفه‌جویی مسیر قرار داشتن در حد تعادل و نیاز و استفاده بجا را از منابع دنبال می‌کند، اگرچه ممکن است استنباط عدم استفاده از منابع در ذهن متبادر شود.
نیازهای نامحدود جامعه بشری و توجه به منابع محدود موجود، مدیران را مکلف به ارائه تدبیر و برنامه‌ای برای استفاده بهینه از منابع می‌کند. روی آوردن مدیران جوامع امروزی به علم ژنتیک و حضور در عرصه نانوتکنولوژی، شاید پاسخی به نیازهای فراوان جوامع است که در قالب زمان و مکان و منابع جغرافیایی آن مجموعه دست یافتنی نیست. بهره‌گیری از خواص مناسب‌تر و تجمیع آن در یک محصول به منظور بالا بردن کیفیت، حجم بیشتر، رشد سریع‌تر و آفت‌پذیری کمتر در علم ژنتیک بخشی از اقدامی است در حفظ و استفاده مناسب‌تر منابع که نظر بسیاری از مدیران امروزی را به خود جلب کرده است. اگر وظیفه‌گردانندگان امور، دسترسی به کیفیت و کمیت بیشتر برای پاسخگویی به نیاز است، وظیفه مصرف‌کنندگان نیز سعی در مصرف بجا و اجتناب از هدر دادن منابع است. این رابطه دوطرفه، نیاز به مکانیسمی (ساز و کاری)‌ دارد که به طور ساختاری جامعه را در مسیر تعادل هدایت کند. برای نیل به این اهداف باید مشکلات و موانع موجود آسیب‌شناسی شود تا بتوان راه‌حل‌های مناسبی برای رفع آنها ارائه کرد.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

 از کلیه قوانین و محدودیتهای حفاظت آب که ممکن است در محل زندگی شما اعمال شود، آگاه شوید و از آن تبعیت کنید.
? از آب حفاظت کنید، چون زندگی ما به آن وابسته است. هیچگاه به دلیل اینکه فرد دیگری مسوول پرداخت آب بها است، آب را هدر ندهید.
? موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه شده را باز نگذارید.
? هنگام استحمام در فاصله بین شستن بدن و سرشویی، لزومی ندارد که شیرآب به طور پیوسته باز باشد.
? برای آب دادن به درختان، درختچه ها، بوته ها و گلها، از روش آبیاری قطره ای استفاده کنید.
? برای دوش گرفتن در حمام، زمان بگیرید و آن را به کمتر از 5 دقیقه برسانید، با این روش ماهیانه حدود 4000 لیتر آب صرفه جویی خواهد شد.

 

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :