سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من و اطرافم...
حجاب محدویت نیست.زیبایی زن با حجاب کامل میشه

استخوانمحققان فرانسوی موفق به تولید فومی تزریقی شده اند که می تواند تاثیر چشمگیری در درمان پوکی استخوان داشته باشد. 

در طی سال های اخیر، پزشکان همواره از فسفات کلسیم تزریقی به عنوان جایگزینی برای استخوان ها در عمل های جراحی استفاده می کردند. جراحان با استفاده از این مواد زیستی می توانند استخوان های آسیب دیده را ترمیم و یا استحکام آنها را در برابر ضربات و فشارهای وارده بیشتر کنند.

 حال پژوهشگران دانشگاه نانت فرانسه به فرمول جدیدی دست یافته اند که از روش ماکرو متخلخل به جای میکرو متخلخل برای ترمیم استخوان ها استفاده می شود و با استفاده از یک سرنگ می توان ماده مورد نظر را به داخل استخوان تزریق کرد.

 در این روش، بیماران نه تنها درد و یا ناراحتی را احساس نخواهند کرد بلکه خطرات و ریسک های ناشی از جراحی های سنگین نیز به طور کامل از بین خواهد رفت.

 جادویی که در این روش بکار رفته، استفاده از هیدروژل پیشرفته ایست که با تولید حباب های هوا، فوم تولید می کند. بدین صورت که زمانی که هیدروژل با فسفات کلسیم ترکیب می شود، فوم جدید تولید می شود که می تواند در ترمیم بافت های انعطاف پذیر و اسفنجی که در بدن بیماران مبتلا به بیماری پوکی استخوان وجود دارد، موثر باشد.

 پیر ویس که رهبری این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، در این خصوص عنوان کرد:"روش ابداعی ما، بسیار ساده بوده و بدون شک می تواند نتایج خوب و مطلوبی را در درمان مربوط به استخوان ها و بویژه پوکی استخوان به دنبال داشته باشد. آزمایشات اولیه این روش، موفقیت آمیز بوده و برای اثربخشی بیشتر آن می بایست آن را بر روی مدل های حیوانی نیز مورد آزمایش و بررسی قرار دهیم."

 بر اساس آزمایش هایی که بر روی خرگوش ها صورت گرفته است این فوم موجب شکل گیری استخوان جدیدی در بدن این حیوانات شده و هیچگونه اثر سمی و خطرناکی را از خود بر جای نگذاشته است.

ادواردو سیز، از محققان دانشکده Imperial لندن در ادامه خاطرنشان کرد:"در حال حاضر، گروه های تحقیقاتی متعددی در حال کار بر روی این روش هستند و اگر تمامی مراحل مطابق با آنچه که ما در سر داریم پیش برود، می تواند روش های جدیدی را در درمان بیماری های مربوط به استخوان ها پیش روی پزشکان قرار دهد."

 

منبع:

 

http://techshot.ir/medicine/720/92347#Pos

 

 




موضوع مطلب :