سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من و اطرافم...
حجاب محدویت نیست.زیبایی زن با حجاب کامل میشه

 

همدان - مدیرکل بهزیستی استان همدان بابیان اینکه دید علمی حل مشکلات معلولان را آسان‌تر می کند، گفت: دوره شکوفایی معلولان فرارسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سوری ظهر سه‌شنبه در کارگاه آموزشی توانمندسازی سمن های حوزه افراد دارای معلولیت و ترویج حقوق معلولین گفت: در مباحث توان‌بخشی اصل و هدف سازمان باید براصول اساسی استوار باشد.

سوری با تاکید بر اینکه از کمترین تا بیشترین فعالیت باید براین اصول استوار باشند، گفت: توانمندسازی فرایندی همه جانبه و هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف سازمان ستاد توانمندسازی فعال‌شده است، گفت: سازمان بهزیستی فرایندهای مختلفی را پوشش می دهد و برای توانمندسازی مددجویان طرح پروژه نویسی و مستندسازی به‌عنوان یکی از اصول محوری تعریف‌شده است.

سوری بابیان اینکه بخش‌نامه‌ای که نوشته می‌شود درصدد پایش ها و نظارت‌های عملیاتی است، گفت: اگر 60 درصد برنامه‌ای نیز اجرا شود خوب است.

وی گفت: امروز با خروج تعداد کمی مددجو از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی تعداد بیشتری اضافه خواهد شد بنابراین باید در پایش ها و نظارت‌ها تغییر ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه در ابتدای هر کاری برای تغییر در فرد یا ساختار موضوعی مقاومت صورت می‌گیرد، گفت: در سازمان بهزیستی نیز درگذار از مددکاری سنتی به علمی مقاومت‌هایی دیده می شود.

وی بابیان اینکه مستندسازی یک سنت است، گفت: یکی از تفاوت‌های کشورهای توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته دید علمی آن هاست.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه انسان همیشه در پیچ و تاب مسایل است و الماس در خراش جلا پیدامی کند، گفت: انسان در تلاش مقاوم می‌شود.

سوری با تاکید بر اینکه در پیش برنامه‌نویسی برای مستندسازی باید تلاش کرد، گفت: فرصت‌های ایجادشده در کشور طلایی است و خدمات ارایه شده مردمی و کارآمدتر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بابیان اینکه تمام ایرادهای کار به یک بخش وارد نیست و تا وقتی طلبکارانه کار نکنیم مشکلات حل نمی‌شود، گفت: تا وقتی انتقادی و بادید باز کارنکنیم مشکلات وجود دارند.

وی اضافه کرد: در دهه اخیر تحولاتی در حوزه بهزیستی صورت گرفته اما همچنان بازدهی کم است و به طور خاص برای توانمندسازی مددجویان کم‌کاری شده است.

سوری طرح پروژه و مستندسازی را برای مسئولان حاضر و آیندگان سازمان بهزیستی از اصول اساسی برشمرد و گفت: با انجام مستندسازی درصددیم با پایش‌ها و نظارت‌هایمان برنامه‌ها را در حد امکان اجرایی کنیم.

 

منبع:

http://vista.ir/news/26324145/دید-علمی-حل-مشکلات-معلولان-را-آسان‌تر-می-کند

 




موضوع مطلب :